EXPERIMENTOS EN SEGUNDO DE PRIMARIA

El nivell de segon de primaria ha gaudit esta setmana d’unes sessions d’experimentació a l’aula. Els temes treballats són l’aigua i l’aire i han pogut observar els conceptes que els tutors haviem explicat a classe. Ha sigut molt entretingut i els alumnes han participat d’una manera molt activa.

Els experiments han sigut els següents:

EXPERIMENT 1: ELS CANVIS D’ESTAT DE L’AIGUA

–    Gel

–    Aigua

–    Mistera bunsen

–    Gots de precipitat.

En aquest experiment observarem el canvi d’un estat a altre de l’aigua en primer lloc comprovarem que el gel es una de les formes en les que podem trobar l’aigua en estat sòlid. Després passarem a calfar el gel en un got de precipitat utilitzant la mistera bunsen.

La tercera part d’aquest experiment tractarà de observar com s’evapora l’aigua observant com arriba al seu estat gasós. Podem aprofitar en aquest punt per a introduir el procés de pluja.

EXPERIMENT:2 L’OU QUE FLOTA O S’ENFONA

–    Tres gots de vidre.

–    Un ou

–    Aigua

–    Sal

–    Cullera

Omplirem els gots d’aigua, en el primer got no ficarem sal i observarem com al ficar el ou este s’enfonsa ja que l’aigua a soles no oposa resistència, al segon got li ficarem un poquet de sal i la dissoldrem amb la cullera d’esta manera l’aigua tindrà un poquet més de densitat i aconseguirem que l’ou es mantinga entre dos aigües, per últim en el got que queda ficarem més sal de manera que la densitat de l’aigua augmente i l’ou es mantinga a la superfície flotant.

EXPERIMENT 3: COM ES FORMEN ELS NUVOLS?

–    Pot de vidre

–    Aigua calenta

–    Plat de plàstic

–    Gel

En aquest experiment observarem com es formen els núvols, en primer lloc omplirem el pot de vidre en aigua calenta i una vegada fet açò col·locarem a la part de dalt del pot el plat de plàstic amb el gel la diferència de temperatures entre l’aigua i la part de dalt del pot farà que es forme un núvol dins d’aquest donant-se la formació del núvol.

EXPERIMENT 4: L’AIRE PESA

–    Una perxa

–    Dos globus

–    Una agulla

–    Fil

En aquest experiment descobrirem si l’aire pesa o per el contrari no pesa res, seria convenient introduir als alumnes amb preguntes sobre que opinen de si l’aire pesa o no.

Unflarem els globus i nugarem el fil a cadascun d’ells, nugant-los després a la perxa.

Observem que segons estiguin unflats la perxa se pot inclinar més cap a un costat que cap a l’altre o quedar-se més o menys equilibrada, però, que ocorreria  si punxarem un dels globus?

EXPERIMENT 5: LA IMPORTÀNCIA DE L’OXÍGEN

–    Una vela

–    Un got

El oxigen es necessari per a respirar i es molt important per a la vida dels essers vius.

Anem a observar que ocorre si no hi ha oxigen.

Encendrem el ciri i una vegada estiga la flama ficarem el got tapant el ciri encara encès, què ha passat?
20150227_102127 20150227_102151 20150227_100608 20150227_100617 20150227_100703 20150227_100733 20150227_100744 20150227_100756 20150227_100848 20150227_100910 20150227_102119