CONVIVÈNCIA DE SEGON DE BATXILLERAT

Com ja és habitual, des de l´equip  de Pastoral , al final del primer trimestre,  s´organitzen les convivències per a 2n de Batxillerat.

L´objectiu d´aquesta activitat és apropar els valors cristians en els quals es sustenta l´ideari del nostre centre mitjançant unes dinàmiques i unes activitats de reflexió. A més a més, aquest any, s´han inclòs uns testimonis de joves cristians que participen amb  diverses activitast dins del món del voluntariat. I també s´ha comptat amb la presència del retor, En Eduardo Fernández- Moscoso, que els ha dirigit una reflexió fonamentada en l´Evangeli de Sant Mateu i les Benaventurances. Dos dels alumnes assistents, ens ho han contat així.

“El darrer 18 de novembre els alumnes de segon de batxillerat ens vam reunir per a realitzar una jornada de convivència a la Casa de la Cultura de Burjassot, amb l’objectiu de treballar diferents valors i abordar temes d’interés, que ens resultaran útils al llarg de les nostres vides.

El tema central de la convivència anava dirigit a conéixer el vertader significat de la felicitat i els diferents camins que se’ns presenten per a aconseguir-la.

A més a més, vam tindre l’oportunitat de rebre els testimonis de voluntaris, persones que van a la recerca de la felicitat de diferents maneres. Ens van descobrir, als alumnes i als professors, que la felicitat no és un objectiu individual, sinó que només té sentit si és compartida; així, aquestes persones ens van explicar al llarg del matí, com havien trobat la felicitat mitjançant activitats en diferents voluntariats. Alguns alumnes, i part del professorat, també foren partícips d’aquesta conversa compartint les seues pròpies vivències amb tots els presents.

Després, vam realitzar una activitat en què vam comparar els nostres valors amb els valors generals que té la societat moderna.

Finalment, la convivència fou una via, no sols de descans després dels exàmens finals, sinó també de millora de les relacions entre tots nosaltres. Vam establir un lligam més estret amb el professorat en un ambient on regnava l’harmonia i les ganes de passar-s’ho bé.”

Josemi Aguilar i Paula Sánchez. 2n A

Novembre, 2014