El passat dijous 23 de maig, nou professors i professores d’ESO, BATXILLERAT I CICLES FORMATIUS vam assistir a la ciutat d’Alacant, a la ponència participativa:  La gestió del canvi de M. Montserrat del Pozo .

La idea principal de la qual naix la necessitat d’una innovació pedagògica és: el fracàs escolar demana una revolució pacífica.

La ponent, una gran comunicadora, ens reptà amb un imperatiu: “Deja de refunfuñar”, perquè a cadascun dels centres educatius on treballem ens agrupem, i de forma conjunta, fem el canvi pedagògic.

IMG-20130523-WA0001WEB

Posteriorment, ens va fer saber les causes que l’havien conduïda a la revolució pacífica, relacionades amb l’actitud dels docents davant del fracàs escolar:

– No  motivem els alumnes perquè no els arribem amb la nostra manera de treballar.

– Considerem els canvis com una amenaça.

– Ens hem acomodat.

– Tenim por a somiar.

– L’alumne necessita sentir-se estimat i recolzat; la disciplina sols genera obediència; la confiança, autonomia.

– Hem de canviar la nostra actitud; si sols ens fonamentem en la nostra experiència, som repetitius. No hi ha cap creixement.

A continuació, ens va explicar que la innovació és canviar el món: acció, reacció i repercussió. El canvi ha de ser tan significatiu que qualsevol alumne puga donar el millor que té.

Per concloure, va dir que intel·ligències i competències són el mateix. La base del canvi és la formació en intel·ligències múltiples.

He de dir que la ponència va ser molt interessant, no obstant això, una qüestió em continua ballant al cap: com es comença a fer el canvi? Espere que, entre tots i totes, trobarem la resposta.

Julia Sambartolomé.